Mistrzowie Matematyki w Centrum Leonarda da Vinci w Podzamczu Chęcińskim na wystawie „Człowiek niezwykła maszyna” poznawali pracę organizmu człowieka od strony pięciu podstawowych czynności, które utrzymują go w stanie biologicznej równowagi – oddychania, bicia serca, reakcji na bodźce, utrzymania postawy pionowej ciała oraz odżywiania.
Mieli szansę dowiedzieć się: Ile wody zawiera organizm? Jak silne mają ręce? Ile wzrostu brakuje im do najwyższego człowieka na świecie i o ile są wyżsi od najniższego? Czy dobrze widzą i słyszą? To tylko kilka z wielu pytań, na które stypendyści znaleźli dzisiaj odpowiedź biorąc udział w proponowanych eksperymentach i zabawach w niezwykłym obiekcie popularyzującym nowoczesną naukę.
Spotkanie w Podzamczu Chęcińskim było również podsumowaniem pierwszego etapu projektu, w którym uczestniczy 20 gimnazjalistów ze szkół w województwie świętokrzyskim wyłonionych w drodze konkursu ogłoszonego przez Fundację dla Mistrzów Matematyki. Mistrzowie chwalili się swoimi osiągnięciami w szkole po pierwszym półroczu, a ich opiekunowie z Instytutu Matematyki UJK w Kielcach pogratulowali im aktywności na Facebooku.
Stypendyści stworzyli bowiem wirtualną Grupę i na łamach stron internetowych rozwiązują zagadki matematyczne, wymyślane przez siebie zadania czy logiczne zabawy. Ola Czupryna opracowała konkurs dla 19 uczestników Grupy, w którym trzeba było wykazać się umiejętnościami w rozwiązywaniu zadań. Wyłoniła ośmiu zwycięzców i wręczyła im dzisiaj przygotowane przez siebie dyplomy oraz … słodką niespodziankę. Z kolei Wiktor Zwierzyński zaproponował uczestnikom Grupy inną konkurencję – rozwiązywanie logicznych zagadek. Zabawa miała zasady, specjalny regulamin, a najlepsza piątka otrzymała dzisiaj od Wiktora dyplomy.
Teraz stypendyści przygotowują prezentacje o sobie. Może, dla ciekawszego zaprezentowania swoich osiągnięć, skorzystają z podpowiedzi Leonarda da Vinci…
Program Stypendialny MISTRZ MTEMATYKI
– współfinansowany jest przez Fundację mBanku i Fundację VIVE Serce Dzieciom
– realizowany jest dzięki zaangażowaniu studentów z Instytutu Matematyki UJK w Kielcach