„Nowoczesne technologie w życiu młodzieży – czy potrafimy bez nich żyć?” – nad takim tematem postanowili zastanowić się stypendyści kieleccy. Temat wprowadzili w ramy projektowe, a więc wyznaczanie i formułowanie celu, precyzowanie zadań, przypisywania zasobów ludzkich i rzeczowych, określenie rezultatów projektu, monitoring etapów prac, ewaluacja projektu, harmonogram projektu, budżet projektu. Pod okiem Pani Edyty Kraski przygotowują się do przeprowadzenia Debaty Oxfordzkiej w kieleckim „Ekonomiku”. Wiedzą, że najważniejszy jest dobór osób, które przedstawią swoje racje ZA i PRZECIW. Czyja teza zwycięży? Stypendyści zastanawiają się jeszcze, czy temat ograniczyć tylko do młodzieży. Oczywistym bowiem wydaje się, że współcześnie żyjący młody człowiek nie zna życia bez komputera i komórki, więc obalenie tezy, że inne życie jest możliwe, będzie trudne do obrony. Pod koniec marca ma zapaść ostateczna decyzja, jak sformułowane będzie zagadnienie.