„MAŁA LIGA PIŁKI RĘCZNEJ 2005 – REGULAMIN”
Scrolluj dalej

REGULAMIN 2. TURNIEJU MAŁEJ LIGI PIŁKI RĘCZNEJ

 

§1

1. Zespoły zgłaszają się do turnieju dobrowolnie.

2. Pełną odpowiedzialność za drużynę ponosi jej opiekun = trener.

3. Zespół zgłoszony do turnieju reprezentuje swoją szkołę.

 

§2

1. W grze biorą udział dwie drużyny po maksymalnie 14 zawodników (7 na boisku i 7 rezerwowych).

2. Celem gry jest zdobycie większej ilości bramek niż drużyna przeciwna.

3. Gol jest zdobyty wówczas jeśli piłka całym swym obwodem przekroczy linię bramkową i znajdzie się w bramce.

4. Piłka może być rzucana, popychana, łapana, uderzana i zatrzymywana.

5. Zawodnicy mogą dotykać piłki wszystkimi częściami ciała oprócz podudzia i stóp.

6. Gracz będący w posiadaniu piłki może ją podać, kozłować lub trzymać nie dłużej niż 3 sekundy. Nie może również wykonać więcej niż trzech kroków trzymając piłkę. Tylko bramkarz znajdujący się w polu bramkowym jest zwolniony  z przestrzegania tych zasad.

7. W przypadku naruszenia pola bramkowego przez zawodnika atakującego zarządzany jest rzut od bramki.

8. Jeżeli piłka odbije się od bramki, bramkarza, bądź innego zawodnika i uderzy w sufit bądź urządzenia pod sufitem zarządzany jest rzut z linii bocznej.

9. Jeżeli zarządzony jest rzut wolny bezpośredni w ostatnich sekundach pierwszej i drugiej polowy, rzut wykonuje tylko jeden zawodnik atakujący, a zawodnicy obydwu drużyn muszą zachować od niego odległość co najmniej 3 metrów. Przy tym rzucie zawodnicy obrony nie mogą dokonywać zmian, a w drużynie atakującej może być dokonana jedna zmiana zawodnika wykonującego rzut.

10. Zawodnicy muszą być ubrani w jednolite stroje, składające się ze spodenek i koszulek, opatrzonych numerami. Numery na plecach muszą być widoczne dla obserwatorów spotkania. Podczas meczu nie wolno nosić biżuterii i okularów w twardych oprawkach oraz innych przedmiotów, mogących narażać na niebezpieczeństwo graczy.

11. Bramkarze występują w koszulkach różniących się od pozostałych zawodników.

12. Osoba z drużyny odpowiedzialna za nią, bierze udział w losowaniu i reprezentuje ją we wszystkich sprawach.

13. W każdej połowie spotkania trener może wziąć jeden czas dla swojej drużyny.

14. Zmiany zawodników dokonywane są w strefie zmian.

15. W każdej z grup zespoły biorące udział w turnieju rozgrywają mecze eliminacyjne systemem „każdy z każdym”.

16. Mecz w fazie eliminacji dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych trwa 2 x 15 minut o ile ilość zgłoszeń podzielna jest przez 4, a w pozostałych przypadkach 2 x 12 minut z 5 minutową przerwą.  Dla szkół podstawowych czas gry będzie wynosił analogicznie 12 i 10 minut. W fazie półfinałowej 2 x 15 minut, a w finale 2 x 20 minut. Mecz rozpoczyna drużyna, która wygrała piłkę w losowaniu sędziowskim. Po zdobyciu bramki przez jedną  z drużyn, zespół który stracił bramkę wznawia grę rzutem ze środka boiska.

17. Awans do dalszej fazy rozgrywek wywalczą te drużyny, które w swych grupach zajmą pierwsze miejsca. O kolejności drużyn w tabeli decydują:

  1. zdobyte punkty
  2. stosunek bramek
  3. mecz bezpośredni

18. W półfinałach spotkają się 4 najlepsze drużyny wyłonione z eliminacji. Zwycięzcy pojedynków półfinałowych rozegrają wielki finał turnieju, zaś pokonani zmierzą się w meczu o 3 miejsce.

 

§ 3

 Organizator turnieju zapewnia:

  • opiekę medyczną;
  • obsadę sędziowską;
  • napoje dla każdej z drużyn;
  • poczęstunek dla każdej z drużyn;
  • ubezpieczenie uczestników turnieju;
  • każdej zgłaszającej się drużynie – piłkę do piłki ręcznej.

 

§ 4

Nagrody:

1. Każda ze szkół biorąca udział w turnieju otrzyma „DYPLOM UCZESTNICTWA”.

2. Drużyny, które dotrą do półfinałów otrzymują kolejno:

  • 4 miejsce – dyplom za zajęcie IV miejsca; Puchar;  koszulki z nadrukiem MLPR.
  • 3 miejsce – dyplom za zajęcie III miejsca; Puchar;  koszulki z nadrukiem MLPR.
  • 2 miejsce – dyplom za zajęcie II miejsca;  Puchar;   koszulki z nadrukiem MLPR.
  • 1 miejsce – dyplom za zajęcie  I miejsce;   Puchar;  koszulki z nadrukiem MLPR

+ 10 piłek do piłki ręcznej.

3. Nagrody indywidualne dla zawodników:

  • najlepszy zawodnik – dyplom, statuetka, kurs prawa jazdy (szkoły średnie) lub rower (gimnazjum i szkoły podstawowe);
  • najlepszy strzelec  –   dyplom, statuetka, kurs prawa jazdy (szkoły średnie) lub rower (gimnazjum i szkoły podstawowe);
  • najlepszy bramkarz –  dyplom, statuetka, kurs prawa jazdy (szkoły średnie) lub rower (gimnazjum i szkoły podstawowe);

4. Nagrody dla trenerów:

  • dla każdego – dyplom;
  • dla 4  najlepszych  (których drużyny dotrą do półfinałów) –  torba lub dres  +  nagrody książkowe (materiały szkoleniowe).

5. Nagroda Prezesa KS VIVE KIELCE dla najlepszego szkolnego klubu kibica.

6. Nagrody Sponsorów Turnieju uzgodnione z Organizatorem.

 

§ 5

SYSTEM ROZGRYWEK

1. Minimalna ilość drużyn w danej grupie wiekowej  – z 16 szkół

2. Maksymalna ilość drużyn w danej grupie wiekowej – z 32 szkół

3. Rozgrywki w zależności od ilości zgłoszeń

  • w grupach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych:

–  gdy liczba zgłoszeń jest podzielna przez 4  drużyny  na  zasadzie  „każdy  z każdym” w  czasie  2 x po 15 minut;

–  w przypadku ilości zgłoszeń niepodzielna jest przez 4  utworzenie grup z  5 lub 6 drużynami na zasadzie „każdy            z  każdym” w czasie 2 x po 12 minut

  • w grupach podstawowych:

–  gdy liczba zgłoszeń jest podzielna przez 4  drużyny  na  zasadzie  „każdy  z każdym”  w  czasie  2 x po 12 minut;

–  w przypadku ilości zgłoszeń niepodzielna jest przez 4  utworzenie grup z  5 lub 6 drużynami  na zasadzie „każdy           z każdym” w czasie 2 x po 10 minut

4.  Zajęcie I i II miejsca w poszczególnych grupach jest premiowane awansem do półfinałów/punkty, stosunek bramek, mecz bezpośredni/.

5. Mecz finałowy rozegrają zwycięzcy pojedynków półfinałowych, przegrani – mecz o 3 miejsce.

Wesprzyj nasze projekty

Konto ING Business:

24 1050 1416 1000 0022 7856 1093

TWÓJ 1% PROCENT PRZEZNACZYMY DLA DZIECI WESPRZYJ NASZĄ FUNDACJE
KRS: 0000184209
Dowiedz się więcej
Ambasadorzy i partnerzy